Δευτέρα 28 Μαρτίου 2016

WEB2


Τα τελευταία χρόνια, στο χώρο του διαδικτύου βρίσκεται σε εξέλιξη μια τεχνολογική και κοινωνική επανάσταση που έχει σχέση με υπηρεσίες και προϊόντα διαδικτύου και έχει σχέση με την εμφάνιση των εργαλείων του Web 2.0 . 

Ο όρος Web 2.0 είναι μια έκφραση η οποία αναφέρεται στην 2η γενιά του World Wide Web (www). 
Βασίζεται σε κοινότητες και υπηρεσίες που διευκολύνουν την συνεργασία και την ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των χρηστών. Εστιάζει κυρίως στο χρήστη και στη σχεδίαση λογισμικού. 

Ο χρήστης από απλός θεατής που ήταν (web1) γίνεται ενεργός (web2). Σχετικά, ο Jenkins(2009) αναφέρει πως «το Web 2.0 σηματοδοτεί τη συμμετοχική κουλτούρα στην οποία υπάρχουν πολλές ευκαιρίες για κάποιον να δημιουργήσει και να συμμετάσχει στη συνεργατική μάθηση και να γίνει ένας παγκόσμιος πολίτης, ικανός να επικοινωνεί και να εργάζεται σε διαφορετικά πλαίσια». 

Στο πλαίσιο αυτό, τα εργαλεία τεχνολογίας Web 2.0, μάλλον τοποθετούν σε άλλη βάση και επαναπροσδιορίζουν πρακτικές σε πολλούς τομείς αλλά και στην εκπαίδευση. Θεωρείται ότι μπορούν να παρέχουν ποικιλία δυνατοτήτων για συνεργασία και διαμοίραση υλικού στην εκπαιδευτική διαδικασία (Jimoyiannis et al., 2013) γεγονός που φαίνεται να αναγνωρίζεται και από τους εκπαιδευτικούς. (Περδικούρη, 2013, Γόγουλου, 2014). 

 Η εμπλοκή των μαθητών/τριων και εξοικείωσή του με εργαλεία Web 2.0 για προσωπικούς κυρίως λόγους, φαίνεται πως μάλλον βοηθάει στην διδακτική αξιοποίηση των διαδικτυακών αυτών εργαλείων για την υποστήριξη της συνεργατικής μάθησης και την ένταξή τους σε διάφορα γνωστικά αντικείμενα σε βαθμίδες της εκπαίδευσης (Παλαιγεωργίου κ.α., 2012; Θεοφανέλης & Σωτηρίου, 2011, Μπούτσκου, 2011; Καρυστινάκης & Παρασκευά, 2013; Περδικούρη, 2013) και οι εκπαιδευτικοί επιχειρούν να ενσωματώσουν στα μαθήματά τους

Επιπλέον, φαίνεται πως η ενσωμάτωση – αξιοποίηση Web 2.0 εργαλείων στη διδασκαλία μάλλον μπορεί να προκαλέσει το ενδιαφέρον των μαθητών και να έχει αρκετά καλά αποτελέσματα στη μάθηση, σε σχέση με παραδοσιακές προσεγγίσεις διδασκαλίας τόσο στην πρωτοβάθμια όσο και στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση (Καρυστινάκης & Παρασκευά, 2013).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου